28 april

Idag har jag suttit på Akke ute för första gången ! :D Han brydde sig inte ett dugg, han verkade mest undra vad jag gjorde där upp istället för att stå på marken och sedan blev han distraherad av linföraren/kameramannen. :) Vi provade även att gå lite. Det var lite tveksamt men han gick fram när jag smackade och vi hade även lite draghjälp av C som höll i linan, det är bra att gå bakom någon. :) Jag kunde få honom att gå själv med men det var lite tveksammare, riktigt duktig var han i alla fall min lilla skrutt. :) Longeringen går framåt med, jag linade honom några varv i skritt och trav innan jag hoppade upp så det inte skulle bli någon oväntad rodeo och det gick bättre än senast. Jag tror det var träningen från i fredags som har gett resultat. :)
 
Jag tyckte han kändes jätteliten och smal när jag satt på honom, jag är ju van vid Nunne, men när jag såg bilderna var jag ju ganska lagom. Hur ska jag någonsin vänja mig vid att rida små hästar igen? Han får se till att bredda sig ordentligt helt enkelt. :p
 
Bildbevis! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0