18 april

Ridit Nunne idag, woho! Vi var på banan som faktiskt var ridbar. Det blev inget avancerat pass, lite övergångar, fattningar från skritt och så provade vi en förvänd galopp åt varje håll. Jag tror vinterns arbete på ridbanan har gett resultat för hans galopp var mycket bättre från början än vad den brukar vara. Han hade energi i galoppen och han kunde galoppera sakta och kontrollerat istället för att gasa hela tiden. Det är ju det vi har jobbat på i vinter, fattningar från skritt och bara galopp en liten bit och sedan avbrott igen. De förvända galopperna var bra de med, åt vänster gick det på första försöket och var kontrollerat, åt höger tog det två eller tre försök då jag behövde stödja upp honom väldigt mycket. Jag är relativt nöjd med passet, hade inga större förväntningar och jag har ju inte suttit på en häst på minst två veckor tror jag. Hans dressyrsadel ligger väldigt illa upptäckte jag, jag ska se om det hjälper att byta bommen annars blir det att rida barbacka om jag ska rida dressyr. 
 
Akke fick öva på att ställa sig mellan skaklarna på vagnen. Till en början gick det inte alls bra, han bara stressade runt, men efter lite envishet och att bara låta honom gå ett steg i taget så gjorde han det bra två gånger och då gav jag mig. :) Igår provade jag även att tömköra honom på banan med ledande innertöm och det gick riktigt bra. Han sökte sig lite neråt och han var superfin tre steg i trav men jag blev så chockad att jag glömde driva och då saktade han av igen. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0