16 september

Fälttävlan i Nyköping idag. Dressyren gick väl sådär. Han kändes riktigt fin på framridningen men orken tröt på banan och han blev ostadig i formen. Han kändes dock riktigt fin i galoppen och det är kul eftersom vi har haft lite problem med den ett tag. 60,5 % i alla fall och det tycker jag är godkänt. 
 
 
Han var riktigt seg på vägen tillbaka till trailern och även lite trött i hoppningen. Han hoppade fint men mot slutet av banan backade han av väldigt mycket så det blev lite av och på ridning. Det resulterade i att vi kom helt fel på A hindret i kombinationen som var sist på banan och han rev. Resultatet blev 4 fel och det är helt okej för att vara Nunne. Han var som vanligt i några fler hinder så det är ju bra att de flesta ligger kvar. 
 
 
Han kändes ganska taggad inför terrängen och väldigt mjuk och pigg när vi skrittade fram. Lite tittig på framhoppningshindren till en början men det gick över. När vi gick bort till startfällan blev han seg och han fulstannade på första hindret. Det var inget konstigt, en stock med granris under och inte speciellt hög. Tvåan gick finfint, trean var ett litet vitt hus som jag tyckte han kunde hoppa men det blev ett stopp där också. Hinder 4-8 hade vi hoppat när vi var där och tränade så de gick bra utom möjligen graven som han tvärnitade på men hoppade från stillastående så inga straffpoäng där; det låg ju läskiga orangea stenar på botten! På nian blev det ett stopp, det var en häck med röda kabelrullar och spån som avsprångslinje. Vattnet gick bra och sedan blev det ett stopp igen på en röd pallisad eller vad man ska kalla det. Där var jag egentligen utesluten men ingen sa något om det så jag fortsatte för att han skulle få rutinen. Resten av banan gick hur bra som helst och vi hade ett härligt flyt. Han var inte speciellt trött när vi gick i mål. :)
 
 
Jag hade egentligen inte tänkt göra något med min skrutt idag men Eliot och Plexus skulle bli ridna så jag passade på att borsta när han ändå var i boxen. Det gick jättebra att lyfta fötterna idag. :) Han fick prova på att vara själv för första gången också. I början tyckte han  det var jättejobbigt men han lugnade sig ganska fort. Jag ville hem så jag lämnade honom ganska fort och ingen har hört av sig så han rev nog inte boxen när de var borta. Det kommer väl inte bli så kul att mocka imorgon med tanke på att han stökade runt ganska bra i boxen... Förhoppningsvis klarar han att vara ute själv så småningom men då vill jag vara med så han inte springer benen av sig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0