11 september

Nunne fick gå ett dressyrpass på banan. Idag testade vi att galoppera nästan direkt, vet inte om det gjorde någon skillnad. :p Först skrittade vi lite och gjorde lite sidvärts i trav och sedan blev det enkla byten och förvänd galopp. Han kändes väldigt fin och lydig, något över hand i galoppen kanske. Han klarade att gå ett varv på volt i förvänd galopp! Jag trodde inte riktigt det skulle gå eftersom han har varit så svag i höger varv ett tag men det gjorde det. 
 
När han fått gå ut i hagen igen roade jag mig med att fiska upp 800 flygmyror från badkaret då de tydligen tyckte det var ett jättebra ställe att landa på...
 
 
Skickligt?
 
Akke fick sig en borstning idag igen. Förutom att det var lite segt att gå från hagen och kompisarna skötte han sig jättebra. Det såg ut som han tyckte det var skönt att bli borstad. Vi lyckades reda ut svansen med hjälp av massa pälsglans och en hel del tålamod. Vi gjorde även framsteg med tassarna. Även om det var lite segt att lyfta upp dem var det inte mycket viftande och ryckande. :) 
 
Innan vi började borsta undersökte vi vilket kraftfoder som var gott. Havre gick bra, pellets var också gott men betfor var jätteäckligt så nu har jag provat att bara ge honom havre eftersom han inte ätit kraftfodret han fått förut. Jag hoppas han äter upp det för han behöver det nog då han växer. Vi provade att gå in i stallet på vägen till hagen med och det var inget konstigt. :) Vi nosade på Nunnes och Eliots täcken, sedan hittade han de tomma matburkarna och då tyckte jag det var dags att gå ut igen. :p
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0