6 oktober

Idag red vi bort mot Mela och ner till vattnet och badade fötterna. :) Det blev mycket trav och galopp och vi fokuserade på lydnad och tempoväxlingar. Han var lite spänd men lyssnade bra på mig. Väldigt skönt med fint väder för en gångs skull, kunde faktiskt lämna jackan i stallet och bara rida i tröja. 
 
Orkade inte göra något speciellt med Akke. Han blev borstad för han hade rullat sig och jag lade på sadel på honom. Det sade han inget om, lite konstigt var det när jag klappade på den så det lät lite men annars brydde han sig inte. Den var rätt stor på honom än och jag hade ingen gjord på men jag var bara tvungen att se om han reagerade något på den. Det gjorde han ju som sagt inte och det trodde jag inte heller, han har ju varit så himla cool med allt annat jag gjort. Det blir nog inga problem att rida in honom när det är dags, speciellt inte om jag kör in honom först. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0