23 oktober

Jag longerade Nunne idag, det var rätt länge sedan sist. Jag byggde upp ett hinder med galoppbommar och han fick som vanligt gå i pessoaselen. Han var rätt pigg och bitvis spänd när det rörde sig saker utanför banan, till exempel cyklister i skogen. Mot slutet slappnade han av lite grann i alla fall. 
 
Akke fick prova på lite löshoppning. Det gick väl sådär eftersom jag inte hade något bra att ha som infångare. Jag tog två plankor och lade på dunkarna. Dem klev han ju naturligtvis över, fast bommarna låg på marken i början... Jag lade upp en bom på dunkarna så lågt som möjligt och fick honom att travhoppa den två gånger i alla fall. Efter första gången kom Plexus ner till banan och då blev han lite distraherad. Jag har svårt att få fart på honom och när man dessutom ska kontrollera vart han springer blir det ännu svårare men ibland så gick det ju. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0