20 oktober

Blev en sväng bort till Eriksberg med Nunne. Inget roligt väder och det verkade inte Nunne tycka heller. Han var seg och stel bortåt. Hemåt blev han lite pigg i alla fall men han jobbade inte på så bra. Det blev mest trav och galopp för jag ville komma hem fort. :p
 
Akke blev tömkörd, det gick jättebra idag också. :) Han kunde stanna och svänga när jag ville och han stod inte och skrapde någonting idag. Han var rätt så slö så efter en stund fick jag ta körspöet för att kunna driva fram honom lite bättre. Som avlutning på banan gjorde vi tre "serpentiner" över banan och eftersom han skött sig så bra provade jag att tömköra honom upp till stallet. Förutom lite vingel i början när han ville till hagen gick det super det också. :) Nästa gång ska jag flytta upp tömmarna och se om han fortfarande är styrbar. Snart kan vi nog hålla oss på vägen runt stallet så vi slipper geggan på banan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0