Hönsmamman...

Idag gjorde vi en grundlig undersökning av Akkes ben och fötter. Han är helt klart lite svullen i senorna på insidan av benen, även bak, och kanske något varm men inte så man direkt reagerar på det. Han reagerade inte heller för tryck på senen när jag klämde och kände på den. Han tyckte mest jag var jobbig som höll i hans ben så länge. Hovarna såg också bättre ut, han ser ut att slita mer jämnt på dem efter verkningen men det syns väl tydligare när de har växt lite mer. 
 
Jag gjorde ett försök att titta på honom i trav på grusvägen men det gick väl sådär. Han är lite svår att få att trava och jag måste typ springa före för att han inte ska stanna. Av det lilla jag såg rörde han sig fint i alla fall. Jag longerade honom lite på banan med för att se hur han rörde sig på böjt spår och då såg jag lite mer i alla fall. Jag kunde inte se att han såg ojämn ut och han tog ut steget mer när underlaget var mjukare så det är nog inget större fel på honom. Igår när jag satt och sökte på symptomen så var jag ju inne på att han typ skulle få bockhov på alla hovar och bli helt obrukbar... Ja jag har lite vild fantasi ibland. :p Plexus matte trodde att det kunde vara för mycket protein, jag ska skriva till Hippsonveterinär och se vad de tror. 
 
Från gårdagens tömkörning, lite suddig men det blir inte bättre med mobilen i rörelse. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0