2 november

Orkade inte skriva något när jag kom hem från stallet igår. Det blev duschen direkt, sedan disk och matlagning och till slut sängen, var riktigt trött. Hur som helst fick Nunne en kort tur på banan. Vi började med lite sidvärts för att få loss honom lite och sedan blev det galoppjobb. Många fattningar från skritt, i början blev det en del trav innan han saktade av men på slutet blev det mycket bättre. Han har tappat en del lydnad sedan jag red på banan sist men det beror nog på att det bara är jag som är noga med lydnaden och jag kan knappt komma ihåg när jag red ett seriöst pass på honom senast, måste vara minst två veckor sedan. Vi lade in lite förvänd galopp och början till piruetter med för att stärka honom och få lite mer samling. Som avslutning körde vi galopp-halt-galopp på medellinjen och det fungerade faktiskt bra på slutet. Han var ganska stark och springig när vi travade av så han blev nog trött trots att vi bara red en dryg halvtimme. :) 
 
När jag ridit klart vid 20.40 trodde jag att jag skulle vara tvungen att ta hand om Plexus också eftersom ingen varit hos honom under dagen och hans matte aldrig brukar vara så sen. Som tur var kom hon när jag hade gjort hans kraftfoder och börjat mocka. Kände mig ju inte så sugen på att ta hand om en tredje häst när jag redan var typ helt slutkörd och visste att jag skulle laga mat när jag kom hem med. 
 

 
Idag fick Nunne vila, jag var i och för sig lite ridsugen men var inte lika sugen på att ge mig ut i mörkret och tänkte hoppa lite imorgon och han vill kanske inte gå på banan tre dagar i rad. Dessutom kände jag att jag behövde komma hem och ta det lugnt vilket fungerade sådär då jag fick ett ryck och rensade avloppen i köket och badrummet. :p
 
Akke fick en ordentlig borstning när Nunne blev bortprioriterad. Idag stod han fakriskt ovanligt stilla på gången, duktig kille. :) Han fick provasmaka nytt kraftfoder med, typ fjärde sorten... Han tyckte i alla fall att det var delikat. :) Jag tyckte också att det var rätt gott, jag provade en pellets och det smakade lite mint om det. Han får ha det som tränsningsgodis så lände då det bara var två små provpåsar. Mamma och syrran hade varit på foderkväll och då fick de tag på det här kraftfodret som tydligen ska vara bra. Det blir väl att prova då det han äter nu är äckligt dyrt, 300 kronor för 20kg ... Inte för att han får så mycket men ändå. 
 
Hämtade ju fulmerbettet när jag var hemma också så imorgon ska vi ut i skogen och tömköra. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0