18 november

Idag hade min häst bestämt sig för att han ville vara grå... När jag hämtade honom i hagen hade han för ovanlighetens skull rullat sig och leran var våt, inte så mysigt. Det var bara att skrapa bort så mycket lera det gick och sedan fick han en filt under tömkörningsgjorden i hopp om att leran skulle torka lite och i alla fall inte bli blötare så det duggregnade ute. 
 
Vi tog ungefär samma tur som igår med snökäpparna men idag var vi ut en sväng på asfalten också. Han tyckte det var konstigt när pinnarna lät annorlunda men han gjorde inget mer än att snegla på dem. När vi kom tillbaka borstade jag bort lite mer lera som torkat och sedan fick han täcke på sig innan han fick gå ut igen. 
 
Imorgon ska jag se om jag kan jämna till hans man, den blev ju lite ojämn när vi klippte senast. 
 
Senaste modet med lerfärgad häst... :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0