17 november

Fick lyxridning idag = slippa göra mat och mocka, så det blev en tur på Nunne. :) Vi red bort mot badplatsen och på vägarna där och så kände jag av formen lite på parkeringen. Han kändes riktigt mjuk och fin. :) Det blev barbacka då jag inte orkade släpa fram sadeln. Jag kom på den lysande idén att ta på övergjorden på vojlocken och fårskinnspadden jag brukar ha när jag rider barbacka, han är ju så vass i ryggen att det knappt går att sitta på honom annars. Det låg lite mer still då än det brukar även om det åkte bak lite. 
 
Akke tömkörde jag med snökäpparna fastsatta i gjoden och det gick hur bra som helst. Han sneglade lite på dem i början men sen brydde han sig inte. :) Det blev bara en kort sväng på vägen vid stallet men han var ovanligt pigg och ville gå in i skogen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0