16 november

Har precis ätit lyxmiddag, varma mackor och friterade bananer med vaniljglass till efterätt :p, och tittat på film. :) Skönt med fredag. 
 
Nunne red jag på banan idag. Vi jobbade en del med traven för en gångs skull. Först blev det lite bakdelsvändningar i skritt och sedan övergick vi till trav. Där gjorde vi mest sidvärts och speciellt sluta åt höger då det fungerade dåligt. Vi blev nästan osams över hur det skulle vara. Nunne ville gärna springa ifrån jobbet och var typ halvägs genom staketet med nästan ingen tvärning. När jag tvingade honom att gå saktare och tvära mycket blev han nästan sur. :p Efter en stund gick det bättre i alla fall. Vi gjorde fattningar från trav också. Jag var noga med att traven skulle vara väldigt samlad för att få bra fattningar, nästan åt piaffhållet. När jag var nöjd med fattningarna rullade vi över ett litet kryss jag satt upp i dressyrgalopp och jobbade på att vänta på hindret och hela tiden tänka att det går att få in ett galoppsprång till. Det gick riktigt bra och han blev sååå fin på slutet, helt underbar i traven när jag släppte efter lite och lät honom gå framåt efter ett pass med bara samling. Det var så att man inte ville sluta. :) Han blev trött ganska tvärt och tappade baken och en del lydnad och sprang mest men då gav jag mig. Vi lär väl ha träningsvärk båda två imorgon för jag red i hoppsadeln och var utan stigbyglar större delen av passet...
 
Akke fick faktiskt lite uppmärksamhet idag. Det blev expressborstning och sedan provade vi med en "skakel" (snökäpp) som jag släpade brevid honom. Han var lite misstänksam mot den men gjorde inte mer än att snegla misstänksamt så imorgon blir det att sätta fast dem på tömkörningsgjorden och se hur det går. :) Han var lite söt när jag hämtade snökäppen. Jag släpade den för att se hur tung den var och då var det en liten häst som med spetsade öron kom mot grinden i hagen och undrade vad jag hade för spännande. ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0