7 maj

Det blev en sväng på grusvägen ner till sjön och en sväng i vattnet. :) Den här gången hittade vi rätt väg ner, den var mycket bättre och inte snårig över huvud taget. :) I princip hela ridturen ägnades åt att öva på halter och lite övergångar. Det gick inget vidare då han först inte lyssnade bra och sedan gick mot handen när vi gjorde halt. Sista biten hem fick jag lite ordning på honom och mig själv och vi avslutade på banan för att verkligen få det att fungera. Väl där gjorde han halter och övergångar klockrent. Det var kanske en eller två han var lite över han i. :) Det kändes bra att få en bra avslutning på ridturen i alla fall.

 

Naturligtvis har det blivit strul med bilen också den här veckan. Nån idiot försökte sno den med resultatet krossad ruta och förstört tändnigslås. Hur inkompetent är man på en skala om man inte kan komma in i en 25 år gammal Saab utan att krossa rutan och inte ens lyckas starta den? Den går ju i princip att låsa upp och starta med en glasspinne! Till och med jag skulle ha klarat det och jag är inte så haj på bilar... Dessutom repade de mina nya solglasögon så att de inte går att använda. :( Tur att dom var billiga i alla fall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0