29 maj

Blev nästan seriös ridning idag. Jag red till andra sidan motorvägen och klättrade i långa backen. Det blev två varv och sista gången upp blev det ganska långsam galopp. Det var en häst som kändes lite mör när vi kom upp. :p Det fanns även en pytteliten bäck med rinnade vatten på en stig bredvid backen som vi gick över. Först var den jättefarlig och efter lite övertalning tog han ett stort hopp över den, men efter att ha gått över tre gånger till var den inte speciellt farlig. Vi red upp till sjön också för att se om man kunde rida ner där men hittade inget bra ställe att gå ner på, då gav jag upp och red hem. Var skapligt trött idag efter 12 timmars jobb igår och lite mindre än sex timmars sömn, dessutom var det kallt.

 

Fyndade shortchaps idag. Hade hittat ett par som jag gillade på Hööks förra veckan men de enda som fanns i rätt storlek var fula så jag väntade tills idag när de skulle få in nya. Passade på att svänga förbi Avantia innan Hööks idag för att se vad de hade, och där hittade jag ett par tjockare, som jag ville ha, med bättre passform och drygt 200 kr billigare så det blev inte att åka till Hööks. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0