22 maj

Vi trimmade lite dressyr på banan idag. Jag släpade fram lite cavaletti och en galoppbom, mer orkade jag inte. :p Som vanligt tröttnade jag ganska fort på cavalettin och vi gjorde övergångar istället. Han var riktigt fin och jag var mycket nöjd med honom. I galoppen började vi med fattningar från skritt och fortsatte med byten över bommen. Det fungerade faktiskt riktig bra, han som inte brukar vilja byta. Som avslutning blev det förvänd galopp och lite skänkelvikningar och även det gick bra. :)

 

Det blev ingen fälttävlan på söndag. Det var för få anmälningar så det blev inställt. Dock har de Pay N Cross på en annan klubb som jag är mycket sugen på att åka på. :) Jag lovade även hastigt och lustig att rida i laget i div III finalen i hoppning eftersom jag ändå ska dit och tävla en klass. :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0