19 maj

Det blev en skrittur på ungefär 50 minuter idag. Jag undersökte en stig som jag tittat på länge, dock var den inget vidare. Det slutade med att vi hamnade vid en av sjöarna i området och försökte rida runt den då vi tagit oss igenom ett sumphål som jag inte var sugen på att rida förbi igen. Tyvärr blev det för snårigt när vi var ungefär halvvägs runt så det var bara att vända. Det gick bättre att komma förbi sumphålet på vägen hem som tur var. Nunne var pigg idag, men så var den hårdaste turen han gått i veckan den som jag red i tisdags också. Då det mest blev skritt på långa tyglar så tog vi några varv på banan för att kolla lydnaden när vi kom hem igen och då var han fin. :) Jag höll även på att åka av idag. Jag satt glatt och tittade på en stig som gick åt ett annat håll loch plötsligt låg jag på rygg på Nunne då det var en låg gren över stigen vi red på. :p Jag fick ett fint rivmärke på halsen men annars gick det bra.

 

Imorgon blir det terrängträning. :D Har lyckats lura med mamma som fotograf. Återstår att se om det blir vanliga kameran eller filmkameran.

 

Nu är det även bestämt när vi ska åka till sommarstugan i Småland. Blir första veckan i juli och då har jag planerat att titta på Achal teke hästar. :) Hoppas bara att hon som har dom har tid då och att C kan tänka sig att följa med och fota och filma. :) Längtar... :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0