15 maj

Idag var vi ute och busred. :) Vi red längs med motorvägen och uppför branta backen längst bort på den vägen. Han kändes väldigt slö till och från men på vägen hem tände han till och skulle rejsa. :) Det blev som vanligt lite panikbromsning innan det nedfallna trädet som man måste ligga på halsen på hästen för att komma under. :p Vi hoppade över vägbommen åt båda håll idag. Den är hela 50 cm hög, jag var tvungen att hoppa av och mäta. :p Det var riktigt skönt att rida idag, bra väder, inga krav och en halvtrött matte som var fullt nöjd med att sitta och tänka på annat när hästen skrittade. :)

 

Längtar av någon anledning sjukligt mycket efter en egen häst just nu, fast bara efter en teke, är inte speciellt sugen på någon annan ras för tillfället. Konstigt egentligen att jag vill ha egen häst nu för Nunne är rolig att rida och det går bra för oss. Är väl att jag inte ser någon direkt framtid med honom. Han är ju ändå 19 år och det känns inte som det är så stor mening att tävla honom högre än LA dressyr, 110 cm hoppnig och kaske 100 cm fälttävlan om han fungerar bra på fasta hinder. Det känns liksom inte som det är så mycket att sträva efter. Skulle egentligen vara bättre att vänta till våren med att köpa häst men har bestämt mig för att åka och titta på tekesar på semestern i juli. Blir nog inte att köpa förrän senare i höst men man kan ju titta i alla fall. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0