1 maj

Idag var det dressyrtrimmning på banan som gällde i det härliga vädret. :D Jag värmde upp med "klockan" då jag hade lagt ut fyra bommar på voltspåret på klockan tolv, tre, sex och nio. Jag började med att lägga en liten volt runt varje bom för att sedan övergå till att rida över dem på volten. Han var väldigt seg och stel i början och jag kände mig inte jättemotiverad då. När vi galopperat lite blev han i alla fall piggare. Det blev lite fattningar från skritt också då det fungerar väldigt bra som lösgörande övning på honom. När han var uppvärmd red jag igenom LC:2 programmet. Första gången glömde jag vägen och det gick halvbra så vi tog det en gång till direkt. Då gick det lite bättre, men han vill inte sakta av i övergångarna snett igenom och det blev trav när vi kortade tyglarna efter fria skritten. :p Som avslutning övade vi på galoppen snett igenom där man ska bryta av efter medellinjen och på att korta tyglarna när vi skrittade av.

 

På slutet var jag faktiskt väldigt nöjd med honom. Han var som vanligt lite ångvält, men han fick fram steget fint och det gick även bra i höger varv. På torsdag blir det förmodligen longering eller något annat lösgörande och lugnt och så får vi hoppas att den som har honom på fredag inte är ute och rejsar i skogen eller något annat olämpligt. :p På lördag blir det tävling, div III dressyr. :)

 

Färdigriden.



Vilar i hagen efter ridningen. :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0