4 februari

Härlig ridning idag. :D Efter lite bråkande med broddarna med min nya 26 kronors skiftnyckel kom alla isbroddarna på och vi gav oss ut i solen. :) Idag blev det en tur längs med motorvägen eftersom det är enda stället som jag är säker att man kan galoppera på när det inte är så mycket snö ute. Han kändes ganska fin bortåt om än med lite dålig bjudning. Jag hade inga krav på formen idag, bara han lyssnade på mig. Hemåt blev det några härliga galopper och jag tror att han försökte bocka med mig två gånger, dock fick han inte så mycket hals av mig så att han kunde det. Han kan ha försökt dra tyglarna ur händerna på mig, men det kändes mer som bockförsök. Eftersom jag inte har en aning om hur han bockar och med hala termobyxor på så blev det att hålla upp huvudet på honom då jag inte var så sugen på att åka av. :P Han lyssnade faktiskt ganska bra hemåt också även om han blev lite stark i galoppen.

 

 

På väg hem :)


När vi kom hem tyckte jag han kändes lite tjock i senan på höger fram när jag broddade av, men glömde känna efter ordentligt. :( Får göra det nästa gång jag ska rida.

 

 

Redo för ridtur :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0