3 februari

Blev ingen ridning i dag. När jag var klar i stallet och hade tagit in Nunne fick jag inte loss broddarna på första hoven. Orkade inte byta alla fyra broddarna, så försökte bara med dom bakre och fick en att lossna efter en stund men den andra ville inte. Den ska inte vara så svår att få loss, men min skiftnyckel går inte att reglera och den är för stor. :( Blir att köpa en ny imorgon innan jag åker till stallet, tur att både Rusta och Jula ligger på vägen. :) Jag ville inte rida med bara en isbrodd i en hov och jag orkade inte bråka med det så jag struntade i ridningen. Klockan var ganska mycket också, tror den var 19.20 när jag tog in honom. Jag som faktiskt var lite sugen på att ge mig ut i kylan.

 

Det blev lite extra ompyssling och borstning istället för ridning. Jag brukar inte pyssla så mycket med honom i vanliga fall, så det var faktiskt lite mysigt. Brukar borsta av den värsta skiten, men det är ju inte så att jag står och ryktar i en timme varja dag, han har faktiskt inte ens någon vettig ryktborste. :p

 

Bilen är i onåd just nu. Det går inte att lägga i femman längre, igår lyckade jag faktiskt trixa i den efter lite övertalning men i dag gick det inte. I stan går det ju an, där använder man den inte, men på 90-vägen ut till stallet känns det inget vidare att ligga i 60 km/h. =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0