2 februari

Idag har jag provat benlindor på Nunne. :D Hittade ett par blå fleecelindor i hans skåp och han blev rätt snygg i dem. Första gången jag rider med fleecelindor och det fungerade faktiskt bra. Jag har alltid trott att det skulle bli jättetjockt, men lindorna var nästan korta och det blev lagom tjockt. Helt enligt planen red vi på banan idag. Jag jobbade mycket med tempoväxlingar i skritt och vi testade lite samlad trav i början. Han trampade på rätt bra en stund och blev lite mer medgörlig. Jag försökte även tänka lite på vad jag gjorde och sitta still med mjuka händer och inte sitta som en cowboy med benen. Händerna gick det bra med, men sämre med benen. Hans mage knuffar liksom fram mina ben, speciellt när han är lite framåt och jag spjärnar emot i stigbyglarna... På slutet blev han riktigt fin och kändes jättetrevlig när vi travade lite. Han var mycket lydig och det var skönt att vara på banan så att jag kan ställa igenom honom lite mer och ha en jämn bjudning. När vi rider i skogen är han som en snigel bort och har bråttom hem.

 

Det gick sjukt segt att brodda idag, var bra sugen på att lämna kvar isbrodden fram eftersom jag ska rida igen imorgon, men tog i alla fall av dem. Kan ju säga att jag saknar uppvärmd sadelkammare och varmvatten just nu när det är så kallt. Vattnet fryser hos hästarna och inte ens foderrummet är speciellt varmt, det håller sig nätt och jämnt över nollan där. Kan ju lova att det är kallt att ösa ut is ur vattenhinkar i -10 grader. Stelfrusna fingrar på 10 sekunder. :p

 

 

Bild på de snygga lindorna. :)

 

Min mobilkamera är mycket dum tycker jag. Av sju bilder blev en skarp idag, men när jag var ute och tog bilder på annant än hästar, ja då passar det att göra skarpa bilder på varje kort *morr*.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0