18 februari

Hade stora planer på att busrida idag, men det blev faktiskt lite seriös ridning. :) Jag red längs med motorvägen och galopperade mycket, vilket jag också hade tänkt, men skillnaden var tempot. Han fick gå i en kort kontrollerad galopp istället för lite mer framåt och fri galopp som det brukar bli. Jag lade mycket vikt vid att han skulle lyssna på mig och jag skulle bestämma temot även när vi travade. Det gick faktiskt riktigt bra, det var bara sista galoppsträckan på vägen hem som han stack med mig. Dock brukar han alltid vilja springa fort där, jag fick i alla fall tillbaka kontrollen relativt fort. Han kändes riktigt mjuk och fin idag och ganska bra i formen. Ovanligt pigg också, även bortåt. :) Dessutom lugn och fin både när jag gjore iordning honom och när vi ridit färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0