11 februari

Det blev en ganska lång ridtur idag. Vi var ute i lite mer än en timme tror jag. Vi undersökte en traktorstig som jag ridit lite på förut men inte orkat rida så långt på. Som jag trodde kunde man följa den och komma tillbaka till grusvägen på ett annat ställe än där man red in, men det var längre runt än vad jag trodde. :P Nunne blev i alla fall lite pigg när vi började rida hemåt igen, annars var han rätt slö. Jag hade tänkt jobba honom ordentligt idag, men det blev mest slöridning ändå. Han var i alla fall ganska fin när jag jobbade honom, och lyssnade bra bakåt förutom sista biten på vägen hem när vi travade och galopperade lite.

 

Han var för en gångs skulle lugn när jag gjorde iordning honom idag; mycket skönt. :) Däremot var han otålig när vi kom hem och jag skulle ta av broddarna. Han tyckte jag var jättesölig och hade knappt ro att äta sitt kraftfoder innan han skulle ut i hagen. Jag undrar förresten hur en häst kan bli så dammig som Nunne när han alltid har täcke förutom när han blir riden. Han har spåndamm i pälsen och har börjat fälla lite också.

 

Tycker att han är lite tjock i senorna fram när vi har ridit, gillar inte riktig det. :(

 


Kommentarer
Postat av: Irma - topponys.blogg.se

Hej! Fin blogg du har :)

Vi har just nu en tävling på våran blogg där du kan vinna en Kingsland Crown mössa med ett värde av 599:-, i sammarbete med ryttarstugan.se



Läs mer ?

http://topponys.blogg.se/2012/february/bloggtavling-i-sammarbete-med-ryttarstugan.html#comment



Hoppas du vill vara med :)

/Irma - topponys

2012-02-13 @ 21:07:30
URL: http://topponys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0