21 april

Jag började dagen med att åka och hjälpa syrran när hon tävlingsdebuterade med sin nyaste häst. Det gick över förväntan och dom fick 62%. :) Därifrån åkte jag dirket till Nunne och fixade stallet där och passade även på att frisera honom ordentligt innan vi gav oss ut och red.

 

Vi red en sväng längs med motorvägen och höll igång med mycket trav och galopp. På vägen bort kändes han seg och var nog inte helt nöjd med sadelgjorden. Jag provade en annan gjord än våran vanliga, men det känns som han går emot den med armbågen så det får bli att fortsätta med den vanliga. Hemåt var han piggare och fick själv bestämma tempot när vi galopperade och då gick det fort. :) Vi hoppade en liten vägbom hemåt med på 60-70 cm och det gjorde han jättebra, han hoppar upp sig mycket bättre på fasta hinder. Det var inga större krav på fomen idag, utan vi var bara ute för att ha roligt.

 

Han har känts lite seg och trött ett tag nu så vi laddar upp för tävlingen nästa vecka med lugn ridning/vila. På torsdag blir det vila eller någon lättare skrittur, på fredag longering över hinder i pessoaselen och på lördag är det tävling. Vi ska åka och hoppa 80 cm och 90 cm. :)

 

Hemma igen.



Vill inte vara med på kort...



Lunch. :)



Rör inte min mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0