25 januari

Jag red Nunne på andra sidan motorvägen idag. Det blev galoppsadeln och kortare läder än vanligt och det var nästan lättare. Jag hade svårt med balansen när jag stod upp i skritt men så fort vi började trava och galoppera var det inga problem och bromsen fungerade bra den med. :) Motivationen med Nunne är på noll just nu och jag lyckades motivera mig till att rida idag genom att bestämma att jag skulle rida med kortare läder i galoppsadeln... När Akke flyttar kommer jag bara att rida Nunne en gång i veckan och det blir förmodligen inget tävlande heller eftersom jag vill rida mer i så fall och det kommmer jag inte att orka, därav dålig motivation. 
 
Det blev sent i stallet så Akke fick vila, vi tar en ridtur imorgon istället. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0