Uppdatering

Motivationen att blogga är inte så stor nu och det finns inte så mycket att skriva heller då han är skadad igen...
 
Tandläkarbesöket gick bra, inga konstigheter men det blev lite korrigeringsslipning. Vi har även hunnit med två besök hos Joakim Mossenberg. Herrn har ju VÄLDIGT mycket integritet och är inte alltid glad när folk ska peta på honom men han accepterade Joakim jättebra. Det visade sig att han hade en låsning i bäckenet och var allmänt spänd i nacke och rygg. Joakim stod mest och gungade ryggen i sidled och "knäckte" bakbenen samt nacken, efter behandlingen hade jag en helt annan häst. Han var mycket lugnare och rörde sig annorlunda. Tanken var att vi skulle fortsätta igångsättningen fram till nästa besök men veckan innan första besöket hade han varit svullen på insidan av vänster bak. Jag trodde det var en sårskada men hittade inget sår. Efter några dagar försvann svullnaden men han hade kvar en knöl mitt emellan kotan och hasen öven senorna och jag blev lite nojjig och åkte och ultraljudade några veckor efter att första svullnade uppkommit. Det visade sig såklart vara en senskada men ganska lindrig som tur var. Vi har sedan dess roat oss med att går kortare promenader eller skritta uppsuttet. Han blev mer svullen när han fick röra sig mer men han kan ha gjort något i hagen med då de släppt in en ny häst i hagen brevid i samband med det... Han fick i alla fall en vecka med färre promenader vilket inte gjorde någon skillnad, däremot såg benet väldigt fint ut när han gått ensam och galopperat en del i hagen så nu kör vi på med motion igen. Anledningen till att han gått ensam är att Chloé äntligen skulle börja gå med de andra och det kändes väldigt dumt att han skulle vara med om ett ihopsläpp. Egentligen hade jag tänkt att han skulle gå själv till senan läkt ihop men han har inte varit nöjd ensam så jag tänkte släppa honom med de andra i helgen men på grund av ett missförstånd fick han gå med dem redan idag. Det verkar i alla fall som det gått lugnt till och det var ingen skillnad på benet som tur var. 
 
I måndags var vi på återbesök hos Joakim och han tyckte att han svarat bättre på behandligen än väntat vilket känns bra, den här gången var det mest fokus på nacken. Jag plockade även bort hans hönät efter förra behandlingen och han får numera sitt hö i en lövsäck. :p Nytt återbeök i början av Januari och om någon månad ska vi tillbaka och kolla senan. 
 
På lördag kommer hovslagaren, det ska bli intressant att se hur det går med tanke på att han har varit väldigt otålig på gången de senaste dagarna när han varit själv i stallet. Vi har i alla fall fått en tub domosedan så jag hoppas det går bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0