4 juni -17

Igår red vi runt motionsspåret barbacka. Vi jobbade lite med övergångar på grusvägen, annars hade jag inga större krav på honom. 
 
Idag red vi samma runda men tog vägen runt Bjällbrunna dit. Han var rätt seg tills vi passerat Bjällis, då blev han plötsligt superpigg. Jag brydde mig inte så mycket om att jobba ihop honom utan lät honom mest trava på och så galopperade vi lite när vi närmade oss skogen. Det har legat en låda som jag antar använts för att göra snowboardtrick med ovanför pulkabacken och igår såg jag att någon hade vridit på den så den gick att hoppa. :) Det gjorde vi naturligtvis idag och det gick jättebra, han hoppade utan att blinka och verkade tycka det var kul, den var väl 60-70 centimeter hög. Det låg även en lite stock över stigen en bit bort som vi hoppade två gånger. Efter första språnget trodde jag nästan inte han skulle stanna då det gick hemåt och neråt. :p Det gick bättre att hoppa den bortåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0