18 juni -17

Det går verkligen jättebra med mitt bloggande, inte. :p Tid och ork saknas lite och hästen har dessutom blivit halt. :(
 
I söndags hoppade vi och det gick ganska bra. Han kändes ganska fin när vi red fram och hoppade små hinder men när det blev lite högre kravlade han sig i princip över, framför allt oxern. Det blev mycket bättre på slutet när jag satte mer galopp i honom och litade på min avståndsbedömning, då fick vi till några bra språng. Som högst låg hindren på 80 centimeter. 
 
I tisdags klättrade vi i pulkabacken, det blev tre varv där och två i galopp i backen på motionsspåret. Han tyckte det var lite småjobbigt men klarade det bra. Jag började fundera lite över hans lustiga sätt att ta sig ner för backar igen, han har ju alltid haft svårt för det och nästan gått i skänkelvikning ner när det blivit lite brantare. Jag trodde det var bristande styrka i början men googlade lite och kom fram till att han kanske har problem med bakknäna, suck. I onsdags när vi skulle rida kliade han sig på halsen med höger bak när vi gick in från hagen och benet liksom låste sig en kort stund och han var ordentligt halt. Det såg bättre ut när vi kom in i stallet men han var inte ren när jag testade att lina några varv. Det var bättre dagen efter men fortfarande inte helt ren, han har nog dragits med det ett tag då han känts stel bak och sett lite knagglig ut ibland men det brukar försvinna efter en stund och däremellan kanns han ju trevlig. Vi har i alla fall en tid på kliniken den 27:e så får vi se om de hittar något. Vi som skulle komma ut och tävla igen. =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0