4 november -16

Idag har vi hopptränat. :) Det gick faktiskt riktigt bra med tanke på hur han har känts den senaste tiden. Jag lyckades glömma sporrarna och han blev så klart seg när vi kom bort till M... Han var lite spänd och tittig när vi red fram på egen hand men det blev bättre sedan. Vi fick göra tempoväxlingar under framridningen och jag har helt klart suttit och mesridit hemma. Det som jag tycker är ökad galopp tyckte M var normalgalopp. :p Han blev i alla fall ganska mjuk och trevlig när vi ridit fram även om jag var helt slut. Vi fick börja med att hoppa lite linjer på fyra olika hinder vilket gick bra. Ett stopp på det guldfärgade hindret men annars hoppade han snällt. Vartefter fick vi lägga till en studs på fem hinder men två var markbommar så det blev mer som en trekombination. Han var lite tveksam där de första gångerna men sista gången fick jag till och med sitta tillbaka lite. :) Jag var väldigt nöjd med honom och han kändes trevlig över lag. :) Nu ska vi lulla runt i skogen resten av vintern typ. :p
 
Hästarna har även fått lyx i hagen, stallägaren har lagt ut en hösilagebal åt dem. De hittade den inte först och den var väldigt läskig när vi red förbi den till och från träningen. Jag tog med mig Akke för att visa den och när de väl fattade att det var mat blev de väldigt nöjda. Vi får väl se om de äter ihjäl sig. :p Det är nog bra för Akke med fri tillgång då jag tycker han har blivit lite tunnare, det är mest Malva och Matilda som kanske inte behöver så mycket mat egentligten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0