9 maj -16

Vi red en sväng i skogen idag, ganska kravlöst med fokus på framåtbjudningen. Vi började med ett varv i kohagen och fortsatte sedan till pulkabacken vidare hemåt. Han började piggna till ordentligt efter backen som han fick bestämma tempot i själv, det blev full fart efter halva. :p Han kändes så pass pigg så vi tog vägen förbi Bjärby hem. Strax innan backen fick han för sig att bocka den typen och jag satt nästan lite löst. :p Han kom igång i galopp när han bockade så han fick fortsätta uppför backen innan vi saktade av. Han passade på att bocka någon gång till på vägen hem. 
 
När vi i princip var framme vid stallet såg han något jättefarligt, jag vet inte riktigt vad. Han har knappt varit så rädd förut. Hela hästen var spänd och skakade och två gånger kändes det som han skulle tvärvända och dra iväg men han lät bli när jag höll om lite extra med skänkeln. När han var lite lugnare hoppade jag av och då blev allt bra igen, världens mammagris är han. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0