5 maj -16

Igår red vi barbacka på banan igen men det blev bara basicsaker. Mycket övergångar och en hel del serpentiner och volter. Vi tog även några varv i galopp åt båda hållen bara för att känna på det. Överlag var han fin men galoppen kändes lite seg. 
 
Han maskades av i tisdags och igår blev jag äntligen klar med hagmockningen, jag tror jag har kört närmare 30 kärror...
 
Idag red vi runt Ånestad. Egentligen hade jag tänkt rida en annan runda men det blev lite snålt med tid så det fick bli den istället. Vi fortsatte jobba med övergångar men han var väldigt ofokuserad så det blev bara halvbra. Skritten fungerade men så fort vi gjorde halt eller började trava åkte huvudet upp...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0