30 maj -16

Idag var det dressyrträning igen. Han kändes lite stelare idag än han varit senaste tiden så vi fick börja med att flytta ut bakdelen på volten. Det gick bättre än förra gången och är väldigt lösgörande. Efter det jobbade vi lite med traven och att han skulle ta för sig framåt samt att jag inte skulle behöva sitta och driva vart tredje steg. När vi var nöjda fick vi en liten skrittpaus och så tog vi galopp. Återigen jobbade vi med samma saker som senast, alltså att lossa innersidan samt att försöka vända honom lite. Jag har verkligen noll känsla för när det blir rätt men vi fick ganska mycket beröm för galoppen så jag antar att den var bra. :p Vi avslutatde med serpentiner och halvhalt på medellinjen och idag var det mycket bättre, jag tror att båda två fattat hur det skulle göras. :p Det känns som det gick bättre med övningarna idag även om formen kändes lite bättre sist men han var ju helt klart väldigt fin bitvis. Nu gäller det bara att lyckas rida så bra på lördag när vi ska tävla igen, om vi kommer iväg vill säga, en av hästarna är väldigt snorig och hostig och vi skulle få besked idag eller imorgon om det var något som kräver isolering. :s 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0