28 maj -16

Idag hade vi lite aktiviteter i stallet. Det var en blandning av working equitation och western. Efter en kortare uppvärmning testade vi att gå över en lastpall och en pressenning. Lastpallen blåvägrade han och det fanns ingen typ av infångare så vi gav upp det. Pressenningen gick bra när jag gått före på marken även om den var lite läskig ändå. Efter det gick vi in på banan och körde lite "stationer". Jag började med att flytta en pinne mellan två tunnor. Först var det lite svårt att få honom att ställa sig brevid tunnan så jag kunde ta upp pinnen men det löste sig rätt snabbt och vi klarade det i trav efter att ha testat först från stillastående och sedan skritt. :) Efter tunnorna skulle vi öppna och stänga en grind, det gick väl sådär. Han ville inte ställa upp sig längs med den ordentligt och förstod nog inte riktigt vad jag ville när han skulle backa och flytta sig mot den när vi skulle stänga. Nästa övning var att rida in mellan bommar som låg i ett L och sedan backa ut igen utan att nudda bommarna. Det gick faktiskt riktigt bra och vi klarade det helt en gång även om vi nog inte skulle få några stilpoäng för det direkt. Vi gick sedan vidare till den gröna mattan som han skulle gå över. Han ville inte först men efter en stunds försök gick det faktiskt. :) Sista övningen var att vända runt ett varv på en liten fyrkant. Det gick jättebra åt ena hållet, åt det andra var det svårare men en gång klarade vi det i alla fall. Som avslutning hade vi tävling i Pole bending. Vi skulle rida ner längs banan, slalom upp igen och sedan slalom ner och sedan rakt fram tillbaka igen. Vi fick en varsin träningsrunda och sedan körde vi på tid. Andra gången var det rätt bra fart på honom och några svängar tog han faktiskt i galopp, annars försökte jag trava slalomen. Vi lyckades på något konstigt vis vinna. :p Vi fick tiden 26.4 sekunder, Ibaz kom tvåa på 26.8 någonting och Sputnik trea på 27.1 så det var ganska jämnt ändå. Det var väldigt roligt över lag och jag upptäckte även saker vi behöver öva på, typ flytta undan för skänkeln. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0