23 maj -16

Hästen höll på att skrämma slag på mig idag... Efter att ha släpat in honom från hagen så såg han skithalt ut på höger fram när vi kom in i stallet. Jag kollade igenom benet noga men hittade varken sår, svullnad eller värme, värme var i och för sig svårt att märka då han lägligt badat i dammen innan jag kom och hade blöta ben. :p Jag kratsade hovarna för att se om han hade fått något där men det såg bara ut som lera. Jag kunde inte förstå vad han hade gjort men vi gick ut så jag kunde se hur han rörde sig i trav och plötsligt var hältan försvunnen! Teorin är väl att han hade något i hoven ändå, alternativt att han gick och småsnubblade i stallgången, den är ju inte världens jämnaste. 
 
Vi var iväg och tränade hoppning sedan. Han kändes väldigt trevlig när vi red fram även om jag önskat lite mer framåtanda. Det blev en ganska kort framridning då han kändes så pass bra och jag inte ville trötta ut honom i onödan. Vi fick börja med att hoppa en kombination med två små kryss. Han var lite seg och backade av första gången men sedan gick det bra. När vi hoppat det några gånger åt varje håll fick vi hoppa en bana. Det gick bra och han kändes ganska positiv. Det var bara jag som övergav honom första gången på oxern samt lite på räcket med grinden under. Han hoppade men kröp intill lite och blev lite osäker. Andra vändan låg hindren på ungefär 80 centimeter och det gick super, han tog till och med av stort på oxern när jag bad om det. :) Han kändes väldigt ridbar och jag kunde koncentrera mig på att göra bra vägar och ha lite mer koll på honom. Vi red bara 30 minuter då han skötte sig så bra. :) Väl hemma blev det lite stretching, bad och godis vilket han verkade nöjd med. Jag tycker han har utvecklats väldigt mycket typ senaste månaden och han har blivit väldigt trevlig att rida. :)
Efter gårdagens lerbad...
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Skönt att han inte var halt och att ni kom iväg på träningen!
Jätteroligt att du lägger upp fler bilder på honom nu för tiden :)

2016-05-24 @ 04:30:22
URL: http://karoline.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0