22 maj -16

Idag red vi en ny väg i skogen. :) Först red vi bort till kohagen och sedan bort längs gärdena där. Det finns ju ett dike över till nästa gärde som jag inte vågat mig på tidigare då han kan vara lite kinkig med sådant och det ändå var hyfsat brett men senast vi var där verkade han inte bry sig om det så idag gjorde vi ett försök. Efter lite tvekan tog han ett stooort kliv över, jag hade ju förväntat mig ett hopp. :p Väl över verkade han väldigt nöjd med sig själv. :) Vi fortsatte längs gärdena till vi kom bort till vägen in till Styrstad och red den hem igen. I skogen blev det en hel del trav och galopp men annars tog vi det lugnt. Han var ganska tittig och pigg bitvis men fin när jag fick ihop honom. :)
 
Idag var det betessläpp i stallet. Han värmde upp i rasthagen tillsammans med Lemon... Det kom ju lite nya hästar utifrån så då var man ju tvungen att springa lite och sedan höll de på och busa med varandra och resa sig. Själva betessläppet gick rätt bra. Han var ju lite taggad och hade svårt att stå stilla men när vi väl släppte dem var det inte så mycket spring. De drog bort till dammen och stannade där sedan. Akke fick en smäll på halsen av en av de nya hästarna men han bara skakade lite på huvudet och fortsatte äta så det var nog ingen fara med honom. När vi gick hängde han med Dante, Lemon och Poet. Han passade även på att premiärbada... När han var klar var han grå upp till magen med lerstänk på hela huvudet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0