2 maj -16

Igår red jag Sputnik igen. Den här gången var vi ute på gräsvägarna och han var mycket piggare än på banan. :) Vi gjorde inget seriöst, lite blandat trav och galopp. 
 
Akke har varit lite hostig och snorig vid ridning så han vilade igår och idag tog vi ett lugnt pass på banan. Jag red barbacka och vi skrittjobbade mest. Vi övade på att ta tyglarna efter fri skritt och så blev det en hel del övergångar. Vi gjorde även lite sidvärts vilket gick bra. På slutet fick jag riktigt fin trav på honom när jag hittade tillbaka till lite vettig ridning. :p Inget hostande idag, bara lite genomskinligt snor i näsborrarna när vi var klara. 
 
Imorgon blir det vila och så kör vi något lugnt på onsdag igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0