8 mars -16

Igår blev det ett pass på banan och jag plockade fram lite bommar. Till att börja med ställde jag mer krav på honom. Jag höll ett stöd jag ville ha i handen och så skulle han gå fram i det utan att jag behövde driva hela tiden. Till en början gick han bara med huvudet i vädret men vartefter släppte det och han kändes riktigt fint bitvis, speciellt några steg i trav där han kändes som han bar sig i en högre form. Vi jobbade uteslutande med bjudning och tempoväxlingar under uppvärmningen och när jag var nöjd där gick vi på bommarna. Jag hade byggt ett litet hinder med tre galoppbommar innan för att han inte ska krypa så nära hindret. Han gjorde det bra men bjudningen saknas där. När jag tänkte på min ridning och inte drev fram över bommarna så gick det sakta och blev långt fram... Jag tror nästan jag ska bygga upp 5 1/2:an någon dag, den brukar hjälpa till med initiativtagandet lite grann. Han var fin över lag och det var till och med lite ordning på bytena. Han är ju jätteduktig på att byta fram men idag fixade han till bakbenen med när jag bad om det. :) 
 
Jag mätte honom även i måndags och han måste ha växt under hösten för han var åtminstone 165 cm nu. :p
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0