5 mars -16

Idag red vi bort till E22:an. Jag hade ingen lust alls när jag kom till stallet, jag var trött, hade ont i huvudet och hade dessutom stått ute och fryst någon timme. Som vanligt blir allt bättre av att vara i stallet och när vi var klara att ge oss iväg hade huvudvärken släppt. :) Det blev mycket trav och galopp, mer än planerat, jag hade egentligen bara tänkt känna igenom honom lite inför morgondagen. Han trilskades lite i högergaloppen och ville inte gå framåt ordetligt där så vi fick jobba med det en bra bit. Han dör liksom och lyssnar inte på skänkeln och lägger jag på spöt sparkar han mot det och byter galopp... Efter ungefär tre korrigeringar så började han lyssna i alla fall och i övrigt gick han fint. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0