30 mars -16

Akke har haft sadelknutor ganska länge men nu har han fått skavsår på dem så det får bli tömkörning ett tag framöver. :( Jag tvättade sadelläget idag om de beror på att han är smutsig, han är ju rätt fet i pälsen. Han var väldigt duktig med tvätten även om han reagerade när jag gnuggade på knutorna. Hoppas de blir bättre fort. 
 
Tömkörningnen gick bra. Bitvis var det riktigt bra fart på honom och vänstergaloppen börjar faktiskt sitta. Det gick riktigt bra med svängandet där redan från början och när vi tagit höger varv och återgick till vänster fick vi till ett helt varv på volten i vänster galopp. :D Imorgon kommer hovslagaren och jag funderar på att köra lite frihetsdressyr efter det och så tömkör vi på fredag igen. På lördag kommer min syster och ska rida honom, om nu skavsåren blivit bättre till dess. Jag ska åka bort två veckor och min syster ska motionera herrn då men just nu lutar det ju åt att han får vila istället om inte skavsåren blir bättre. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0