3 mars -16

Idag red vi på banan! Den var faktiskt riktigt bra, topplagret hade äntligen tinat men under var det fruset så den inte bara var en enda stor gyttjepöl. Han kändes bättre än förväntat. Jag trodde han skulle vara stel i sidorna och gå med huvudet upp men han kändes mjuk och fin. Det blev lite blandat med övergångar, tempoväxlingar samt lite sidvärts. Även i galoppen jobbade vi med tempoväxlingar och lite fattningar från skritt. När vi började med fattningarna från skritt tyckte han det blev jobbigt. Jag ville att han skulle skritta i form och energiskt innan vi fattade, det ville inte han. Valen stod lite mellan energisk skritt med huvudet i vädret eller skritt i form i snigelfart... Jag kom i alla fall igenom det hyfsat efter några försök och där nöjde jag mig och travade av. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0