24 mars -16

Igår tränade vi dressyr för första gången på nästan ett år. :s Det behövdes verkligen och jag fick lite mer input på vad jag ska jobba med. Att vi har varit på rätt spår tidigare fick vi bekräftat men det kom lite nya tips och det gnälldes lite på min sits. :p Jag tar gärna bak skänkeln och ramlar då framåt med överlivet så nu ska jag försöka tänka på det. Annars jobbade vi med att han ska lyssna på skänkeln och var alert. Det blev mycket tänk framåt och lite övergångar. Jag måste komma ur unghästridningen och söka mer stöd i handen som han ska gå fram i, ungefär vad jag insett men skönt att ha någon som petar i detaljerna. Han gick riktigt bra bitvis och jag fick mer motivation att traggla vidare med bjudningen. 
 
Idag red vi en tur i skogen runt motionsspåret. Jag försökte vara noga med att han skulle skritta på. Det gick bra på vägen men när vi kom in i skogen blev det segare. Väl tillbaka skuttade vi lite på banan. Jag hade plockat fram tunnor som var jättefarliga och cirka 40 centimter höga. Efter att han tittat på dem och cirklat runt dem när jag red igång honom så hoppade han faktiskt på första försöket. :) Jag hade även byggt ett räcke på 70 centimeter som vi hoppade. Han var lite ofokuserad de två första gångerna och rev men han stannade i inte i alla fall. Efter det klarade han det en gång åt varje håll och då nöjde jag mig och travade av. Han var väldigt duktig idag tycker jag och det verkar som det lossnat lite med hoppningen men det återstår väl att se, hemma känner han ju igen sig. 
 
Imorgon ska vi på Pay & jump och hoppa 60 och 70 centimeter. Sköter han sig bra så är jag riktigt sugen på att anmäla mig till en lokal 80 centimeters klass där men kruxet är att jag är bortrest två veckor då och kommer tillbaka kvällen innan tävlingen... Han kommer att ridas under tiden men det är ju inte det bästa upplägget direkt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0