7 juni -16

Det blev ett dressyrpass idag och vi passade även på att ta fram vattenmattan och lägga på ena kortsidan. Den var farlig i början och sedan lite till och från... Vi värmde upp med övergångar från skritt till trav och han kändes ganska fin. Efter det jobbade vi lite med åttvolter innan vi tog lite galopp och testade lite 10-metersvolter samt fattningar från skritt. Fattningarna blev lite sådär men det berodde på att jag inte fick till skritten. Vi testade sedan att rida igenom LA:1 och det gick över förväntan. Bitvis gjorde han det riktigt bra, bitvis blev det lite pannkaka. Det hjälpte ju inte att han var inne i en period där vattenmattan var farlig med. :p Skänkelvikningarna gick okej men han flyttade väldigt olika i varven, ökningarna är ju som de är och ryggningen blev väl inte jättebra då jag kom på den lite sent och inte hann förbereda. Galoppen gick okej förutom den förvända då han bröt av när vi kom ut på spåret så vi gjorde om det en gång åt varje håll och då fungerade det. Galoppökningen kändes super. :) Vi jobbade ganska mycket med vänstergaloppen sedan då han sköt ut höger bog och drog iväg när vi red snett igenom. Det blev bättre mot slutet men inte helt bra men han var trött så vi gav oss ändå. Jag misstänker att det är galoppmbytena som ställt till det då han varit så här förut när vi trälat med bytena snett igenom. Överlag var jag ändå nöjd med honom. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0