23 juni -16

Igår red vi ett dressyrpass på banan, barbacka. Det blev mest övergångar och så övade vi på att ställa utåt på volten. Efter en stund blev det hyfsad ordning på övergångarna och det blev mest trav-halt. I galoppen blev det fattningar från skritt. Sakta av till skrittt igen gick inte alls i något varv, efter mycket trälande fick vi till några hyfsade avsaktningar i varje varv i alla fall. Jag ökade och minskade galoppen en del med och på slutet var den riktigt fin och jag hade ett bra stöd i ytter i båda varven. :)
 
Idag blev det galoppintervaller, först 2x1x2, sedan 1,5x0,75x2. Idag lyckades jag även hitta 500 meters tempot. Han gick inte lika bra när jag gasade så pass mycket men det är inte fel att få in känslan för det. Vi körde det tempot de två första gångerna sedan övergick vi till lite lugnare tempo där han jobbade mer i form. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0