17 juni -16

Igår red vi dressyr på banan. Jag började med att flytta honom lite och göra lite övergångar innan vi tog lite galopp och testade att göra någon tiometersvolt samt rida snett igenom vilket gick utan problem. När vi kände oss klara red vi igenom LA:1 igen och idag gick det bättre förutom att jag glömde vägen lite grann ibland. :p Det var mest ryggningen och förvända galoppen åt vänster som inte blev så bra. När vi gjorde en ny förvänd efteråt var det inga större problem. Vi avslutade med lite fattningar från skritt. I vänster gjorde han bra fattningar och även en fin avsaktning ner till skritt igen när jag verkligen kortade ihop honom och förberedde innan. I höger varv blev det inte lika bra, han är inte lika stark där så han springer nästan in i fattningen och jag kunde inte få honom så kort och balanserad som krävdes för en bra avsaktning men det är bara och träna på. Han kändes väldigt trevlig när vi travade av. Vi blev filmade och jag ska lägga upp filmen när jag orkar. Han så i alla fall bättre ut än han kändes. :)
 
Idag körde vi galoppträning. Först blev det 2 minuter galopp och en skritt två gånger och efter det 1,5 minuts galopp med 45 sekunder skritt två gånger, efter det kändes han rätt mör. :p Vi låg på ungefär 400 meter/minut i tempo men jag skulle gärna vilja komma upp i 500. 
 
Jag har även lyckats bli förkyld, blä. :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0