13 juni -16

Idag blev det en längre tur, totalt knappt 1 mil. Idag red vi rundan åt andra hållet och red ner på gräsvägen efter Ånestad istället för att rida grusvägen runt och sedan gräsvägarna bort till Styrstad och vidare till kohagen. I traven var han fin när han inte gick och tittade på saker, galoppen kändes super, den har vi verkligen fått ordning på, lätt i handen i form och går i princip att reglera med sitsen. :) Som vanligt var det väldigt läskigt genom Styrstad men det är nyttig miljöträning. När vi skulle över diket bort mot kohagen lyckades han gå för långt fram och gled ner med frambenen och när han skulle upp var bakbenen ner en vända med, suck. Vi kom i alla fall upp utan större problem. Det är ju inte första gånge han gjort så här men då var det ett mindre dike och det var mest jag som var på väg över öronen på honom då. Väl uppe på andra sidan var han ordentligt halt på vänster bak och reagerade lite när jag klämde på det. Vi började gå hemåt och hältan släppte ganksa snabbt så troligtvis fick han bara en nervsmäll. Han kändes ren när vi travade lite på grusvägen och jag kunde inte se något heller. Hur som helst blir det vila eller någon lugn tur imorgon beroende på när C slutar jobbet. Slutar han som vanligt så åker vi och klättrar annars blir det på onsdag och då får korven vila då istället. 
 
Jag fick även en faktura från distriktsveterinärerna idag... De skulle ha 168 spänn för att skriva ett veterinärintyg åt mig! Det tog säkert fem minuter, jag hämtade det till och med där så de inte behövde skicka det... Hade jag vetat det hade jag struntat i det, tävlingen kostade inte så mycket mer....
 
'
Pit stop nummer 3 av 4 på väg in från hagen med lera på näsan. :p Först kisstop, sedan var han bajsnödig och så gick vi förbi badkaret innan vi var ute ur hagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0