12 juni -16

Idag hoppade vi. Jag byggde upp 5 1/2:an igen samt två hinder snett igenom så man kunde ligga på en åtta och hoppa dem, ett med koner under och ett med den gröna mattan över. Även vattenmattan fick vara med men den lade jag bara på ena långsidan utan bommar. Uppvärmningen bestod mest av att rida över vattenmattan och det var inte alls lika mycket diskussioner som vanligt där. :) Han kändes väldigt trevlig och framme, något trött i galoppen. Som framhoppning tog vi hindrena snett igenom en eller ett par gånger åt varje håll. Han var något tveksam första gången på dem men hoppade snällt. Efter lite skritt tog vi 5 1/2:an en gång i varje varv på cirka 75 centimeter innan jag höjde upp den till 95 centimeter och tog den en gång i varje varv där med. Första gången var han lite seg fram men sedan gick det kalas. :) Jag tog bort alla bommar framför sedan och tog oxern som den var en gång åt varje håll och det gick bra. Efter det avslutade vi med att ta de andra hindrena några gånger igen innan han fick trava av. Konstigt nog var han lite tveksam på hindret med konerna men efter ett par gånger var det som vanligt igen. Jättenöjd med honom idag. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0