1 juni -16

Fan, fan, fan. :( Det visade sig att det var en zooepidemisk bakterie Matilda hade och nu väntar isolering 3 veckor efter att ingen uppvisar symptom längre... Det lär ju betyda minst fyra veckor förutsatt att ingen av de nya hästarna som kommit på bete blir smittade, hästarna i stallet borde ha blivit sjuka vid det här laget om de är smittade. Som tur är är betena i alla fall uppdelade i ston och valacker så Akke går inte med Matilda. Hela min tävlingsplanering sket sig ju i alla fall. Jag skulle ju tävlat två dagar den här helgen samt två dagar nästa helg som jag var anmäld till plus att det var två tävlingar till i juni som jag funderade på. Nu blir det ju världens meck med att få tillbaka anmälningsavgifter och sånt, det är i alla fall lätt att återta anmälan i tdb. Jag som hade tänkt börja träna terräng igen med nu när hoppningen går bättre, det blir det inget med heller. :(
 
All ridlust försvann när jag fick veta att vi skulle bli isolerade men vi tog en sväng ändå. Vi red förbi Ånestad och bort längs vägarna där och sedan längs gärdena hem. Han var lite spänd och ovillig i skritten men det släppte vartefter, speciellt efter att jag flyttat honom lite. När vi kom bort till gärdena jobbade vi med att öka och minska galoppen. Det gick sådär i början men på slutet blev han riktigt fin när jag kortade honom. Han kunde gå kvar i en bärig galopp fast jag lättade i handen. :) 
 
Nu blir det hårdtränig när vi inte får tävla, jag tänke börja med galoppintervaller och lite längre turer någon dag i veckan så han bygger lite mer kondition och styrka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0