3 juli -16

Idag har vi varit på pay & jump på Stora Bjärby. Det var ett trevligt ställe och allt var väldigt välorganiserat. Bara framridning i höger varv men det gick att lösa ändå med lite utåtställning ibland och vänstergalopp på långsidorna, vi tog till och med en förvänd över en kortsida en gång. Han var allmänt seg när vi red fram men vaknade till när vi började hoppa och kändes väldigt trevlig och bjöd mot hindren. 
 
När vi kom in på banan försvann som vanligt en del bjudning då det var mycket annat som tog fokus men det var ändå bättre än vanligt. Han kravlade sig över ettan tog tvåan utan större tvekan, jag trodde han skulle titta på det då det stod stora träblommor i det, och sedan gick det utan större problem fram till sjuan. Sexan som var en trippelbarr kändes han lite konfunderad över och kröp nära i något halvlustigt språng. Sjuan kom han på att den var läskig sista språnget innan så där blev det ett stopp. Han stannade även på nästa försök men sedan kom vi över. Resten av banan flöt på bra. Jag red ju inte jättebra, det blir lätt så när han tappar bjudning och jag mer får jaga runt honom. Han kändes lite matt och jag fick ingen ordentlig galopp i honom. Han ställde i alla fall upp och tog av utifrån på några hinder. :)
 
Jag valde att ta banan en gång till och då gick det bättre då han var mer avslappnad. Han kändes fortfarande lite skum på oxrarna, som om han tänkte stanna men vi kom runt felfritt. Jag kunde till och med sitta kvar och ta en halvhalt innan åttan så vi fick en bättre avsprångspunkt. :) Han var duktig tycker jag. 
 
Imorgon får han vila och på tisdag ska vi iväg och terrängträna! Ny bana blir det och samma tränare som vi hoppade inomhusterräng för. Bekvämt nog ligger det hyfsat nära, det tar bara cirka 20 minuter att åka dit. 
 

Kommentarer
Postat av: Anne Öman

Bra gjort ni är på god väg.
MVH Anne

Svar: Tack!
Thalbaz

2016-07-20 @ 11:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0