26 juli -16

Idag har vi varit och terrängtränat. Han var lite mer ridbar i början men fortfarande lika ofokuserad på hinder vilket resulterade i några stopp. Jag får liksom ingen kontakt med honom i anridningen och sedan inser han att shit, det stod ett hinder här några galoppsprång innan... Jg fick i alla fall tipset att hitta någon signal som jag gör i varje anridning så han lär sig fokusera. Den andra hästen stannade en del med så det passade ju bra i alla fall. Vi fick rida en enklare bana på fyra hinder för att de skulle komma igång och andra varvet gick det bättre. När vi gick över på andra fätet där vi varit första träningen fick vi stopp på stockoxern samt en soffa, återigen för att hästen gick och tittade på annat. Efter det lossnade det och vi red två rundor med superkänsla och han hoppade till och med ett nytt hinder utan att blinka. :) Som avslutning gick vi bort till backen med däcken och fick hoppa en svart rulle, soffan samt däcken. Då var han tillbaka i gamla takter igen och vi kravlade oss över rullen, fick ett stopp på soffan och hade lite tveksamheter på däcken. Vi hoppade runt det igen och då fungerade i alla fall soffan super och vi tog de stora däcken. :)
 
Nu blir det lugnt med terrängträningar ett tag då jag har annat som krockar men vi ska försöka komma iväg på ett par stycken till. 
 
Äntligen har jag fått ett pris på stallplatsen jag var och tittade på med. Som jag var rädd för blev det ganska dyrt men samtidigt känner jag att jag verkligen inte vill stå kvar en vinter till. Jag ska i alla fall iväg och titta på ett annat stall imorgon, med ridhus, och sedan ska jag bestämma mig men troligtvis kommer jag att flytta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0