21 juli -16

Nu är semestern slut för herrn. :) Jag var ute ganska tidigt för att rida innan den värsta värmen men det tog sin lilla tid att få in hans majestät från hagen... Naturligtvis kom jag och störde morgonvilan och han var inte speciellt sugen på att gå upp. Jag gjorde i och för sig mest halvhjärtade fösök att få upp honom men jag knuffade på honom och smackade och drog i grimman, däremellan blev det lite kliande och klappande. Det var inte förrän jag började plocka kardborrar ur svansen han reste sig upp. :p
 
Morgontrötta pojkar, två till gick och lade sig innan jag kom därifrån :p
 
Resultatet av några minuters försök att få hästen att ställa sig upp...
 
Ridningen blev en ganka lugn tur runt kohagen och sedan förbi pulkabacken hem. Han var piggare än vanligt vilket kanske inte var så konstigt och småbusade vid något tillfälle. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0